Sunday, November 16, 2008

bapak...

my father name is Tamsir Bin Sawal..org keturunan jawa ni..bapak aku lahir tahun 1938 aku xingat bape hb..tggal 17hb febuari 2002 lebey kurang jam 4.30ptg ari ahad aku telah kehilangan org yang sgt aku syg..bapak aku pergi menghadap ilahi.ms tu aku bru form 4..sedey xhingat la ms tu..bpk aku menghembuskan nafas terakhir disisi mak aku kat HSA jb..bapak aku start cm sakit2 sejak aku ngan dia accident ms bpk aku nk antar aku g sek. nk amik exam PMR paper math 2..pas jek kejadian tu bpk aku cm bnyak la sakit2..pd suatu pg yang hening,mak aku kejutkan aku sbb bapak aku muntah darah yang bnyak..aku terkejut n xtau nk wat ape..mak aku suh aku pggil jiran aku..pastu bapak aku dbawa ke hospital kota tinggi..doktor kat hospital tu ckp bpk aku xde ape2..so dr.just tmbah darah jek la..pas seminggu bapak aku kena thn wad dia nmpak cm ok je ble blik umah..so ktorg ingat dah xde ape2 la..ingatkan panas smpai ek petang rupanya hujan ditengah hari bak kata pepatah tu kn..xlama pas tu bapak aku muntah darah lg yang bnyak..g hospital kota tinggi dr. ckp xde ape2 msuk angin jek then dr. tmbah darah..mak aku dh start risau la ms tu kn tp dr. dh ckp xde ape2..so ktorg ingat xde ape2 la..pastu nenek aku dapat tau bapak aku ni sakit2 then dia marah mak aku sbb xbgtau dia..so nenek aku ni suh mak kau bwk bapak aku blik kpg kononnyer nk berubat cr tradisional lak la kn..ms kat kpg tu bpk aku dh agak tenat la..tp yang sedeynye ms tu aku kat mlk pg umah pakcik mmber aku..ms aku tau jek bpk aku cm2 aku trus blik kpg aku kat Batu Pahat..ms aku blik tu bapak aku dh dlm keadaan tenat..xtau nk ckp cmne keadaan aku ms tu..aku rs takut,sedey n kesian kat bapak aku...aku n adik2 aku dh nagis tgk keadaan bapak aku cm2..ptg khamis tu bapak aku muntah darah lg then pakcik aku bwk dia g klinik kesihatan Rengit..pas2 bapak aku terus dikejarkan ke Hospital Batu Pahat..Dr. ckp bpk usus bapak aku dh pecah n dia marah pihak hospital Kota Tinggi sbb ckp xde ape2 kat bapak aku..then tgh mlm khamis tu bapak aku muntah darah sekali lg..Dr. ckp xleh wat ape2 n trus pindahkan bapak aku ke HSA jb...ms kat hospital jb dr ckp bapak aku dah xde harapan..ms 16/2/2002 ari sbtu bapak aku sedar n leh gelak ketawa lg..jiran2 aku dtg melawat ms tu n dia still kenal lg..pg ahad 17/2/2002 mak aku kol n bgtau bapak aku koma..dr. mmg ckp bpk aku xde harapan..so kitorg just dpt berdoa agar dia cpt sembuh..ptg ahad tu bpk aku pergi jua..khilangan yang sgt terasa dlm keluarga ktorg..ktorg hilang punca atas kehilangan tu..semoga Allah mencucuri rahmat ke atas allahyarham..i Miss u so much bapak...

No comments: